ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本社会事業大学研究紀要
  2. 56集

専門職大学院における実践者教育のあり方--演習におけるポートフォリオの取り組み--

https://doi.org/10.51072/0000000046
https://doi.org/10.51072/0000000046
9e84eb00-353d-4534-9223-5179e946e604
名前 / ファイル ライセンス アクション
56_087-097_kido.pdf 本文を読む (1.5 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-06-04
タイトル
タイトル 専門職大学院における実践者教育のあり方--演習におけるポートフォリオの取り組み--
言語 ja
タイトル
タイトル The education and training for social work professionals in the professional graduate school
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 コンピテンシー
キーワード
主題Scheme Other
主題 ポートフォリオ
キーワード
主題Scheme Other
主題 実践の振り返り
キーワード
主題Scheme Other
主題 継続教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 competency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 portfolio
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reflection
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Post-Qualifying
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.51072/0000000046
ID登録タイプ JaLC
著者 木戸, 宜子

× 木戸, 宜子

WEKO 97

木戸, 宜子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では、本学専門職大学院における実践者教育のあり方について検討する。これまでの教育の取り組みから、学習の計画性、実践課題の明確化、実習及び評価という3つの課題を確認した上で、ポートフォリオの活用について、演習の実例を通して振り返った。また実践者教育、特に有資格者の継続教育のあり方について、イングランドの教育課程から学ぶべき点として、実践の力量(コンピテンシー)評価のあり方を取り上げ、本学専門職大学院における今後の教育のあり方について探った。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This report will discuss the education and training for social work professionals at the Graduate School of Social Service Management, focusing primarily on three challenges in the field: the importance of having a study plan, clarification of practical challenges, and field practice and evaluation. The effective use of a portfolio will be presented through examples in the social work seminar. In addition, the education system of the Graduate School of Social Service Management will be explored by studying the education and training of social work professionals, focusing on the evaluation framework of social work competency in the Post-Qualifying education system in England.
書誌情報 日本社会事業大学研究紀要
en : Study report of Japan College of Social Work

巻 56, p. 87-97, 発行日 2009-12
出版者
出版者 日本社会事業大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0916-765X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:50:37.552916
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3