WEKO3
アイテム
専門職大学院における実践者教育のあり方--演習におけるポートフォリオの取り組み--
https://doi.org/10.51072/0000000046
https://doi.org/10.51072/00000000469e84eb00-353d-4534-9223-5179e946e604
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-06-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 専門職大学院における実践者教育のあり方--演習におけるポートフォリオの取り組み-- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The education and training for social work professionals in the professional graduate school | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コンピテンシー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ポートフォリオ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 実践の振り返り | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 継続教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | competency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | portfolio | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reflection | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Post-Qualifying | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.51072/0000000046 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
木戸, 宜子
× 木戸, 宜子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では、本学専門職大学院における実践者教育のあり方について検討する。これまでの教育の取り組みから、学習の計画性、実践課題の明確化、実習及び評価という3つの課題を確認した上で、ポートフォリオの活用について、演習の実例を通して振り返った。また実践者教育、特に有資格者の継続教育のあり方について、イングランドの教育課程から学ぶべき点として、実践の力量(コンピテンシー)評価のあり方を取り上げ、本学専門職大学院における今後の教育のあり方について探った。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This report will discuss the education and training for social work professionals at the Graduate School of Social Service Management, focusing primarily on three challenges in the field: the importance of having a study plan, clarification of practical challenges, and field practice and evaluation. The effective use of a portfolio will be presented through examples in the social work seminar. In addition, the education system of the Graduate School of Social Service Management will be explored by studying the education and training of social work professionals, focusing on the evaluation framework of social work competency in the Post-Qualifying education system in England. | |||||
書誌情報 |
日本社会事業大学研究紀要 en : Study report of Japan College of Social Work 巻 56, p. 87-97, 発行日 2009-12 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本社会事業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0916-765X |